Test zawieszenia:
 

w ciągu 60 sekund poznaje się wielkość przyczepności kół
 

ocena stanu technicznego pojazdu | kontrola wzrokowa na podnośniku | powierzchnia, która przynosi zyski |
| przed i po badaniu | protokół z zakończenia testu |


Najpierw jest mierzone i pokazywane obciążenie każdego koła. Następnie są symulowane nierówności jezdni i różne prędkości jazdy. W tym czasie następuje pomiar wywieranego nacisku przez koło, który pozwala obliczyć minimalną wielkość przyczepności* do podłoża


* Wielkość przyczepności jest określana siłą nacisku dynamicznego koła na podłoże podczas wykonywania testu. Zmniejszenie nacisku koła na podłoże spowodowane nierównościami jezdni jest odnoszone do zmierzonego nacisku statycznego. Wielkość przyczepności można więc podawać w % niezależnie od ciężaru pojazdu.



Protokół po zakończeniu testów stanowi dalszą pomoc dla Was i Waszych klientów

Elementy graficzne i wykresy na protokole ułatwiają postawienie diagnozy i podjęcie decyzji o ewentualnej naprawie. Jest to dla klienta dowód przeprowadzenia prac.


Jak tylko pojazd wjedzie na rolki, zaczynają się one obracać i rozpoczyna się pomiar oporów toczenia.

Następnie dokonuje się pomiar owalizacji.

Na zakończenie zostanie zmierzona maksymalna siła hamowania. Wszystkie wartości są pokazywane na bieżąco.


W taki sam sposób odbywa się badanie osi tylnej. Symbol na ekranie pokazuje wyraźnie sprawdzaną właśnie oś.


Ocena układu hamowania

 


 

Webmaster: Robert Świderski

2001-05-21