Najpierw jest mierzone i pokazywane
obciążenie każdego koła. Następnie są symulowane nierówności
jezdni i różne prędkości jazdy. W tym czasie następuje pomiar
wywieranego nacisku przez koło, który pozwala obliczyć minimalną
wielkość przyczepności* do podłoża
* Wielkość przyczepności jest określana siłą nacisku
dynamicznego koła na podłoże podczas wykonywania testu.
Zmniejszenie nacisku koła na podłoże spowodowane nierównościami
jezdni jest odnoszone do zmierzonego nacisku statycznego. Wielkość
przyczepności można więc podawać w % niezależnie od ciężaru
pojazdu.
Protokół po zakończeniu testów stanowi dalszą pomoc dla Was i
Waszych klientów
Elementy graficzne i wykresy na protokole ułatwiają
postawienie diagnozy i podjęcie decyzji o ewentualnej naprawie.
Jest to dla klienta dowód przeprowadzenia prac.
Jak tylko pojazd
wjedzie na rolki, zaczynają się one obracać i rozpoczyna
się pomiar oporów toczenia.
Następnie dokonuje
się pomiar owalizacji.
Na zakończenie
zostanie zmierzona maksymalna siła hamowania. Wszystkie
wartości są pokazywane na bieżąco.
W taki sam sposób odbywa się badanie osi tylnej. Symbol na ekranie
pokazuje wyraźnie sprawdzaną właśnie oś.