
System SDL 261 można włączyć do sieci warsztatowej Bosch BWN. Takie
zastosowanie umożliwia wymianę danych handlowych oraz integrację ze
wszystkimi pozostałymi systemami w warsztacie. Możliwa jest również
zewnętrzna wymiana danych, na przykład z organizacjami kontrolnymi
lub - jak to jest wymagane w niektórych krajach - z ministerstwami
komunikacji.
W zależności od przewidywanego zakresu zadań, linię diagnostyczną
firmy Bosch można wykorzystywać do wstępnej oceny pojazdu przy
zgłaszaniu go do przeglądu, do oceny stanu samochodów używanych, do
kontroli ogólnej lub do pomiaru stężenia spalin. Przy kontroli
wstępnej istnieje możliwość ustalenia z klientem zakresu napraw i w
razie potrzeby zaproponowania mu dodatkowych usług. Wyniki badań
diagnostycznych klient otrzymuje w postaci zrozumiałego i
przejrzystego protokołu, gwarantującego obiektywność i kompetencję.
Dla potrzeb warsztatu system opracowuje szczegółowe wyniki pomiarów
w postaci wykresów graficznych. Taka dokumentacja wymaganych i
przeprowadzonych prac zapewnia dużą przejrzystość i wspomaga system
zarządzania jakością w warsztacie, przykładowo według ISO 9000.
Przegląd
korzyści dla warsztatu
Możliwości wykorzystania w warsztacie
- Do określenia zakresu prac obsługowych i naprawczych,
- Do wykonywania okresowych badań technicznych,
- Do oceny stanu technicznego samochodów używanych.
Określenie zakresu prac obsługowych i
naprawczych
- Powiadomienie klienta o zakresie naprawy za pomocą obiektywnych i
zrozumiałych wyników badań,
- Bezpośrednie zetknięcie klienta z oczekiwaną fachowością
warsztatu,
- Stworzenie obrazu warsztatu uporządkowanego i czystego.
Łatwość i prostota w obsłudze
- Prosty, w pełni automatyczny przebieg badania i zunifikowana obsługa
poszczególnych programów diagnostycznych,
- Możliwość pracy w warsztatowej sieci informatycznej; dzięki
temu np. wystarcza tylko jednorazowe wprowadzanie w warsztacie
danych pojazdu i klienta.
System modułowy, dający się
dowolnie konfigurować z elementów
- Na przykład: płyta do szybkiego pomiaru zbieżności, tester
zawieszenia kół, stanowisko do badania hamulców, urządzenia do
badania spalin, tester do diagnostyki sterowników w samochodzie z
systemem informacyjnym, przyrząd do ustawiania świateł, szarpak.
Oszczędność w inwestycji dzięki
wielokrotnemu wykorzystaniu oprzyrządowania (PC, monitora,
drukarki, klawiatury)
- Jeden zespół sterująco-pomiarowy z komputerem PC steruje linią
diagnostyczną, zestawem do badania spalin oraz systemem
diagnozowania sterowników pojazdu.
Dane techniczne: (wartości
w nawiasach odnoszą się do SDL. 260):
|