SDL 261 - linia diagnostyczna

ocena stanu technicznego pojazdu | kontrola wzrokowa na podnośniku | powierzchnia, która przynosi zyski |
| przed i po badaniu | protokół z zakończenia testu |

System SDL 261 można włączyć do sieci warsztatowej Bosch BWN. Takie zastosowanie umożliwia wymianę danych handlowych oraz integrację ze wszystkimi pozostałymi systemami w warsztacie. Możliwa jest również zewnętrzna wymiana danych, na przykład z organizacjami kontrolnymi lub - jak to jest wymagane w niektórych krajach - z ministerstwami komunikacji.

W zależności od przewidywanego zakresu zadań, linię diagnostyczną firmy Bosch można wykorzystywać do wstępnej oceny pojazdu przy zgłaszaniu go do przeglądu, do oceny stanu samochodów używanych, do kontroli ogólnej lub do pomiaru stężenia spalin. Przy kontroli wstępnej istnieje możliwość ustalenia z klientem zakresu napraw i w razie potrzeby zaproponowania mu dodatkowych usług. Wyniki badań diagnostycznych klient otrzymuje w postaci zrozumiałego i przejrzystego protokołu, gwarantującego obiektywność i kompetencję.

Dla potrzeb warsztatu system opracowuje szczegółowe wyniki pomiarów w postaci wykresów graficznych. Taka dokumentacja wymaganych i przeprowadzonych prac zapewnia dużą przejrzystość i wspomaga system zarządzania jakością w warsztacie, przykładowo według ISO 9000.

Przegląd korzyści dla warsztatu
Możliwości wykorzystania w warsztacie

 - Do określenia zakresu prac obsługowych i naprawczych,
 - Do wykonywania okresowych badań technicznych,
 - Do oceny stanu technicznego samochodów używanych.

Określenie zakresu prac obsługowych i naprawczych
- Powiadomienie klienta o zakresie naprawy za pomocą obiektywnych i zrozumiałych wyników badań,
- Bezpośrednie zetknięcie klienta z oczekiwaną fachowością warsztatu,
- Stworzenie obrazu warsztatu uporządkowanego i czystego.

Łatwość i prostota w obsłudze
- Prosty, w pełni automatyczny przebieg badania i zunifikowana obsługa poszczególnych programów diagnostycznych,
- Możliwość pracy w warsztatowej sieci informatycznej; dzięki temu np. wystarcza tylko jednorazowe wprowadzanie w warsztacie danych pojazdu i klienta.

System modułowy, dający się dowolnie konfigurować z elementów
- Na przykład: płyta do szybkiego pomiaru zbieżności, tester zawieszenia kół, stanowisko do badania hamulców, urządzenia do badania spalin, tester do diagnostyki sterowników w samochodzie z systemem informacyjnym, przyrząd do ustawiania świateł, szarpak.

Oszczędność w inwestycji dzięki wielokrotnemu wykorzystaniu oprzyrządowania (PC, monitora, drukarki, klawiatury)
- Jeden zespół sterująco-pomiarowy z komputerem PC steruje linią diagnostyczną, zestawem do badania spalin oraz systemem diagnozowania sterowników pojazdu.



Dane techniczne: (wartości w nawiasach odnoszą się do SDL. 260):


Linia diagnostyczna SDL 261 (wersja podstawowa)

Zespół sterująco-pomiarowyZespół sterująco-pomiarowy

0685 000 270

Tester uślizgu bocznego

1687 020 373

Tester zawieszenia kół

1687 020 403

Zespół rolek hamulcowych BSA 251

1687 034 614


Wyposażenie dodatkowe:

Monitor

1687 023 288

Drukarka

0684 412 212

Klawiatura polska

1687 022 397

Pilot zdalnego sterowania

1687 246 021

Pokrywa dla półki z drukarką

1685 519 894

Ekran ochronny dla monitora

1685 519 896

Ocynkowane osłony rolek z uchwytami do ich podnoszenia (do 750 kg nacisku koła)

1685 519 861

Wyposażenie umożliwiające badanie hamulców w pojazdach 4x4 (bieg rolek w przeciwne kierunki)

1687 001 447

Miernik siły nacisku na pedał hamulca bezprzewodowy

1687 022 637

Zestaw rolek BSA 250 (prędkość obwodowa rolek: 3,3 km/h) 1687 034 595

1687 034 595


Rysunek ofertowy:

A 685 000 261

Rysunek zabudowy:

1 689 927 940


Możliwości rozszerzenia (przykłady):

Urządzenia do badania spalin (analizator, dymomierz)

Zestawy do diagnostyki sterowników z systemem informacyjnym

Przyrząd do ustawiania świateł

Podnośnik z szarpakiem


Stanowisko SDL 261 (260) ogólnie

Dopuszczalny nacisk osi

2t

Dopuszczalny nacisk koła

1 t

Moc zainstalowana odbiorników

7,5 (5,5) kW

Zasilanie

prąd zmienny 3-fazowy

Napięcie

400 V

Częstotliwość

50 Hz

Zabezpieczenie wstępne w miejscu zamontowania bezpiecznik 25 (20) A

Poziom hałasu

70 dB

Najmniejszy rozstaw kół

800 mm

Największy rozstaw kół

2000 mm

Zespoły w posadzce ocynkowane ogniowo

(Montaż tylko w pomieszczeniach zamkniętych)


Zespół sterująco-pomiarowy

Wymiary (Wys x Szer x Głęb)

1340x565 x535 mm

Gabaryty (Wys x Szer x Głęb)

1830x565x535 mm

Monitor

17o, obrót 30o ok. 100 kg

Masa

5 - 40°C

Zakres temperatur użytkowania


Tester uślizgu bocznego

Maksymalny nacisk osi

2,5 t

Maksymalny nacisk koła

1,25 t

Zakres pomiarowy

-1 5...+15 m/km uślizgu bocznego

Rozdzielczość wskazań

0,1 m/km

Masa

75 kg


Tester zawieszenia kół

Maksymalny nacisk osi

2,5 t

Maksymalny nacisk koła

1,25 t

Zakres pomiarowy

0-100% przyczepności kół i nacisku

Skok drgań

6 mm (2 x amplituda)

Częstotliwość wymuszania drgań

25 Hz

Masa

ok. 330 kg całość

Czas pomiaru dla jednej osi

ok. 30 sek.


Stanowisko rolkowe

Zespół rolek BSA 251 (250)

Maksymalny nacisk osi

4 (3) t

Zakres pomiarowy sił hamowania

6 (5) kN

Prędkość podczas badania

5 (3,3) km/h

Najmniejsza średnica koła

440/10 mm/cale

Największa średnica koła

800/18 mm/cale

Wsp. przyczepności kół (rolki mokre/suche)

>0,5/ >0,7

Średnica rolek

200 mm

Moc znamionowa silników

2 x 3,5 (2 x 2,5) kW

Maksymalny nacisk osi przy skuteczności hamowania 50%

2,4 (2) t

Masa

380 (370) kg

 


 

Webmaster: Robert Świderski

2001-05-21